Bli medlem i

Vigge Intresseförening

En ideell förening

Vi välkomnar alla med anknytning till Vigge

Vigge Intresseförening bildades 1946 som en "byggnadsförening". Idag är det huvudsakligen en intresseförening som värnar om byn, gemenskapen och landskapet. Vigge ligger ca 5 mil väster om Sundsvall i Västernorrlands län.

Intresseföreningen köpte 2008 bygdegården i Vigge som nu renoverats och är en knutpunkt för oss bybor men också tillgänglig att hyra.

Köp en Vigge-mössa eller Viggekasse och gör reklam för byn! Mössor säljs i mån av tillgång på Janneslands Camping eller kan beställas.

Mössa 150:-, kasse 80:-

Föreningens ambition är att stärka gemenskapen i byn genom återkommande aktiviteter. Föreningen är också ett stöd i samhällsfrågor som t ex byns infrastruktur.

Du är välkommen att ringa tel 070-684 96 32 /Jan-Olof, ordförande, eller 070-273 66 14, Kurt kassören

Vår vision

Vår vision är ett öppet landskap, en god bygemenskap och livskvalitet.

Årsvgift 100:-/vuxen, 200:-/familj

Ange namn, e-post och/eller telefonnr och betala på bg 5899-8675. Betala helst medlemsavgiften i januari!

När du betalat och vi fått din e-post skickar vi inloggningsuppgifter till hemsidans dokumentarkiv och till bloggen så du kan göra inlägg där och få avisering när något händer i byn. Har du facebook lägger vi upp dig som vän på vår facebook-sida där du också  kan göra inlägg. Som medlem får du vissa rabatter på våra aktiviteter.

Jan-Olof Jonsson (ordförande), 070-684 96 32

Kurt Sjölander (kassör), 070-273 66 14

Eva Högbom (sekreterare)

Christina Bergman Åström (ledamot)

Hetty van der Heijden (ledamot)

Malin Ångman (suppleant)

Laila Ångman (suppleant)

Hyr vår fina Bygdegård!

Bygdegården ligger ca 13 km från Stöde längs väg 305.

Hyra

500 kr/dygn för konferenssalen,

300 kr/dygn för lilla grupprummet/caférum

800 kr för 2 dygn, hela bygdegården.

Kontakta bokningsansvarig, Kurt Sjölander,

070-273 66 14.

Faciliteter

Stor parkering och extra p-plats ordnas vid mycket stora sammankomster